Noutati

Șoferii din Asia – O soluție la îndemână pentru criza de personal
Noutati

Șoferii din Asia – O soluție la îndemână pentru criza de personal

Dinamica pieței de muncă s-a schimbat enorm în ultimul an din cauza pandemiei. MPS aduce soluții noi pentru firmele de curierat sau logistică, odată cu introducerea unei noi categorii de muncitori din Asia: șoferi cu carnet categoria B din Sri Lanka, Vietnam și Filipine.

Conform unui raport publicat în primavară de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU), sectorul de transporturi din Europa se va confrunta cu o criză majoră în ceea ce privește forța de muncă.

Studiul care stă la baza acestui raport a fost realizat pe o serie de companii mici și medii din sectorul de transport din Europa. În urma studiului a reieșit că noua criză apărută din cauza pandemiei COVID-19 va adânci și mai mult lipsa personalului din sectorul transportului de la 23% în 2019 până la 36% la finalul anului curent.

Conform aceluiași raport, Polonia și România vor fi două dintre cele mai afectate state. În prezent, Polonia se confruntă cu o criză a personalului de 22%, iar până la finalul anului va crește cu 15 puncte procentuale, în timp ce în România, această prăpastie se va adânci de la 50% la 62%.

În ceea ce privește vârsta șoferilor profesioniști, în Polonia, doar 11% sunt mai mici de 25 de ani, în timp ce în România, vârsta medie a acestora este de 41 de ani. Deși aceste valori sunt mai bune decât cele înregistrate la nivelul UE, ar trebui făcute o mulțime de lucruri pentru ca meseria să fie atractivă și în rândul tinerilor.

În România, o altă cauză a acestei crize de șoferi o constituie și faptul că mulți aleg să emigreze.

Iată de ce, pentru firmele de curierat, transport persoane sau vânzări și distribuție, șoferii sunt o categorie tot mai greu de găsit.

Soluția? Șoferii din Asia!

Când vine vorba despre condus și Asia, lucrurile sunt uneori diferite de țările occidentale! Condusul de autovehicule în Asia poate fi o experiență surprinzătoare pentru cei care au învățat să conducă în lumea occidentală. În orașele mari, vehiculele de toate dimensiunile concurează pentru spațiu de-a lungul drumurilor înfundate, dintre care multe nu au fost concepute pentru vehiculele moderne, iar motocicletele par a fi la curse.  Animalele circulă adesea pe străzi, iar orele de vârf nu se termină niciodată cu adevărat în locuri precum Bangkok, unde fluxul de trafic este întotdeauna rapid, iar șoferii de tuk-tuk se îndreaptă spre destinațiile lor într-un ritm alert.

Așadar, șoferii din Asia sunt obișnuiți cu aglomerația, sunt mult mai atenți în trafic și mai “creativi” în “jungla” urbană.

Șoferii din Asia se pliază perfect pe domeniile amintite mai sus, iar permisul internațional de șofer categoria B (de care dispun aceste naționalități) se poate preschimba legal în România în decursul procesului de angajare. Cunosc limba engleză și învață foarte ușor și limba română, așa că pot fi folosiți inclusiv în zonele unde relaționează cu clienții.

Durata de aducere în țară este cea standard, iar procesul de recrutare este extrem de riguros.

Sursă studiu: Infotrucker.ro

Write a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *